1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

World of Warcraft: Cataclysm

Gönderilme zamanı: Sal May 27, 2025 8:44 pm
gönderen admin
Resim
Geliştirici(ler) Blizzard Eğlence
Yayımcı(lar) Blizzard Eğlence
Besteci(ler)
Russell Brower
Neal Dönümü
David Arkenstone
Derek Dükü
Glenn Stafford
Seri Savaş gemisi
Platform(lar) Microsoft Windows , İşletim Sistemi X
Serbest bırakmak 7 Aralık 2010 [ 1 ]
Tür(ler) Çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu
Mod(lar) Çok oyunculu

World of Warcraft: Cataclysm, devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu (MMORPG) World of Warcraft için, Wrath of the Lich King'in ardından gelen üçüncü genişleme setidir . Resmi olarak 21 Ağustos 2009'da BlizzCon'da duyuruldu, ancak veri madencileri ve araştırmacılar, Blizzard tarafından duyurulmadan önce ayrıntıları keşfettiler. [ 2 ] Genişleme 7 Aralık 2010'da yayınlandı.

Çıkış tarihinin duyurulmasından kısa bir süre sonra, 12 Ekim 2010'da Blizzard, oyunun oyun sistemlerinin elden geçirilmesini içeren 4.0.1 yamasını uyguladı.
World of Warcraft: Cataclysm, devasa çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu (MMORPG) World of Warcraft için, Wrath of the Lich King'in ardından gelen üçüncü genişleme setidir . Resmi olarak 21 Ağustos 2009'da BlizzCon'da duyuruldu, ancak veri madencileri ve araştırmacılar, Blizzard tarafından duyurulmadan önce ayrıntıları keşfettiler. [ 2 ] Genişleme 7 Aralık 2010'da yayınlandı.

Çıkış tarihinin duyurulmasından kısa bir süre sonra, 12 Ekim 2010'da Blizzard, oyunun oyun sistemlerinin elden geçirilmesini içeren 4.0.1 yamasını uyguladı.
Oyun Oynanışı:
Ana madde: World of Warcraft'ın oynanışı
Cataclysm'in yayınlanmasıyla birlikte, maksimum oyuncu seviyesi 80'den 85'e çıkarıldı. Oyunun iki ana kıtası olan Kalimdor ve Doğu Krallıkları, sular altında kalmış alanlar ve lav kanalları ve bazı yeni alanlar da dahil olmak üzere değiştirilmiş bir manzara ile yeniden tasarlandı. Görev sistemi, Azeroth'un yeniden tasarlanan alanlarını tamamlayacak şekilde yeni ve akıcı düşük ve orta seviye görevlerle birlikte yaklaşık 3500 yeni görevle yenilendi. On yeni zindan ve beş yeni baskın ve yeni bir ikincil beceri olan Arkeoloji eklendi. Glif sistemi, üç tür glife sahip olacak şekilde elden geçirildi: birincil, büyük, küçük. Dahası, glifler kalıcı olarak öğrenildi ve bir yuvadan çıkarmak için bir reaktif gerektirdi. İttifak için Worgen ve Horde için Goblinler olmak üzere iki yeni oynanabilir ırk eklendi . Ayrıca, mevcut sınıflar daha fazla ırka açık olacak şekilde genişletildi. Orgrimmar ve Stormwind'in büyük şehirleri büyük değişiklikler yaşadı. Son olarak, mevcut yetenek sistemi elden geçirildi. Oyunculara ilk yetenek puanları 10. seviyede, bir sonraki 11. seviyede ve ardından 80. seviyeye kadar her iki seviyede bir verildi. 81. ile 85. seviyelere ulaşan oyuncular her seviyede bir yetenek puanı alarak toplam yetenek puanını 41'e çıkardı. Yetenek puanları oyuncunun yeni ve/veya geliştirilmiş yetenekler seçmesine olanak tanır.

Bu değişikliklerin çoğu, tüm yeni sistemleri (yeni yetenekler, glif sistemi, büyü değişiklikleri, kaynak değişiklikleri, birinci seviyede evcil hayvanlar, öğelerden ve oyundan istatistiklerin kaldırılması, ustalık ve diğerleri) ekleyen 4.0.1 yamasıyla uygulamaya konuldu. Eski bölgelerdeki değişiklikler, 23 Kasım 2010'da canlı sunuculara yayınlanan 4.0.3a yamasıyla yapıldı. [ 4 ]

Arsa ve ortam
Genişlemenin merkezi konusu, kötü ejderha yönü Deathwing the Destroyer'ın (aslen Neltharion the Earth Warder) dönüşüdür . En son yirmi yıldan fazla bir süre önce gerçekleşen Warcraft II'de görülen Deathwing, o zamanı kendini iyileştirmek ve Deepholm'ün elemental düzleminden ateşli dönüşünü planlamak için harcamıştır. [ 5 ] Dönüşü , Azeroth içindeki boyutsal bariyeri yırtarak dünyanın yüzeyinin çoğunu yeniden şekillendiren kapsamlı bir felakete neden olur . Dünya çapındaki felaketin ortasında, artık Garrosh Hellscream'in yönetimi altında olan İttifak ve Horde arasında yenilenen bir çatışma gelir. Elemental alemler artık dünyaya açıldığında, kaotik elemental ruhlar ve zalim efendileri, Destroyer'a ve nihilist Twilight's Hammer tarikatına Azeroth'taki tüm yaşamın sonu olan Alacakaranlık Saati'ni getirmeleri için yardım etmek üzere ortaya çıkarlar.

Felaket, İttifak ve Horde'daki bir dizi politik değişiklikten sorumludur . Felaketin ardından, Horde'un lideri ork şamanı Thrall , Azeroth dünyasına bir bütün olarak daha iyi yardım etmek için Horde Savaş Şefi görevinden istifa etti. Bu görev, Warsong Offensive'in eski hükümdarı, Mag'har ork savaşçısı Garrosh Hellscream'e bırakıldı. Halkı için daha fazla kaynak ve yeni topraklar toplamanın yollarını arayan Hellscream, felaketi Horde'un avantajına kullanarak İttifak'a karşı birkaç acımasız saldırı başlattı. İnsan kralı Varian Wrynn, kuvvetlerinin çoğunu Garrosh'un saldırganlığına karşı savaşmak için konuşlandırdı, Güney Çoraklıkları ve Taş Pençe Dağları'na saldırdı, Garrosh ise Thrall'ın aksine İttifak ile savaşı benimsedi.

Oyuncuların keşfedebileceği birçok yeni alan, katılabilecekleri yeni görevler ve son sahneler bulunuyor.

Zandalari'nin Yükselişi
Tüm troller arasındaki korkunç can kayıplarından endişelenen Zandalari kabilesi, ırklarını yeniden birleştirmek ve bir zamanlar güçlü olan imparatorluklarını yeniden inşa etmek için dünyayı dolaştı. Zandalari, yıkılmış Zul'Gurub ve Zul'Aman şehirlerini restore etti ve bir zamanlar "kendilerine ait" olan topraklara kanlı baskınlar düzenlemeye başladı. Gelişen trol gücü, Azeroth'un diğer ırklarına karşı büyük bir savaşa öncülük etmeyi umuyordu, ancak Darkspear kabilesinden onurlu Vol'jin, onların katilce gündemlerine karşı çıktı ve hem Horde'dan hem de İttifak'tan şampiyonlar toplayarak antik şehirleri istila edip saldırıyı durdurdu.

Ateş Topraklarının Öfkesi
Vahşi bir savaş serisinin ardından, Azeroth'un kahramanları Ateş Lordu Ragnaros'u ve onun elemental hizmetkarlarını Hyjal Dağı'ndan kovdu. Yine de Hyjal'a yönelik tehditler devam etti, müttefiklerini terk edip elementallerle güçlerini birleştiren hain druidler de dahil. Başka bir elemental istilasından korkan Azeroth savunucuları, Ragnaros'un alev alev yanan diyarına, Ateş Toprakları'na cüretkar bir saldırı düzenlediler. Bu elemental alanın kaynayan alevleri arasında, Ragnaros en güçlü halindeydi; yalnızca Horde ve İttifak'ın en büyük şampiyonları, Malfurion Stormrage gibi druid şampiyonların yardımıyla Ateş Lordu'nu yenmeyi umabilirdi.

Alacakaranlık Saati
Deliliğinin zirvesindeyken, Yıkıcı Deathwing dünyayı alacakaranlığa, tüm yaşamdan yoksun harap bir geleceğe sürüklemek için savaştı. Geçmişte kaybolmuş güçlü bir eser olan Ejderha Ruhu, Deathwing'i gerçekten durdurabilecek tek silahtı ve bu yüzden Azeroth'un koruyucuları olan Ejderha Görünümleri, onu geri almak için zamanda yarışan bir dizi cesur kahramanı gönderdi. Zaman yollarında seyahat ederken gizemli Sonsuz Ejderha Uçuşu tarafından saldırıya uğramalarına rağmen, şampiyonlar eseri bugüne geri getirdiler ve bilge şaman Thrall'a teslim ettiler. Onun yardımıyla Ejderha Ruhu, Azeroth'un göklerinde başlayan ve dünyanın merkezindeki Maelstrom'un kaynayan kalbine kadar devam eden acımasız bir savaş sırasında Yıkıcı'ya karşı konuşlandırıldı. Görünümlerin ve müttefiklerinin ortak çabalarıyla, Deathwing'in deliliği sonunda sona erdi. Ancak kalan Aspect'ler, Ejderha Ruhu'nu beslemek için güçlerini feda etmeye zorlanırlar, ancak Azeroth'un koruyucuları olarak zamanlarının geçtiğini ve İttifak ve Orda'nın kahramanlarının Azeroth'u korumaya hazır ve yetenekli olduklarını kanıtladıklarını düşünürler.

Çevresel yeniden tasarım
Cataclysm'in temel özelliklerinden biri, 2004'te World of Warcraft'ın piyasaya sürülmesiyle tanıtılan Doğu Krallıkları ve Kalimdor kıtalarının yeniden tasarlanmasıdır. İlk oyun tasarımı 'eski dünya' bölgelerinde uçan bineklerin kullanımına izin vermese de, bu bölgeler Cataclysm için uçuşu göz önünde bulundurarak tamamen yeniden tasarlanmıştır . Kan elfleri ve draenei'ler için Burning Crusade başlangıç ​​bölgeleri için uçuş hala mevcut değildir. [ 6 ]

Bu bölgelere önemli değişiklikler getirildi. Her fraksiyonun daha akıcı bir seviye atlama süreci var çünkü eski görevlerin çoğu kaldırılıp oyunun ilk sürümünden bu yana değiştirilen veya yeniden tasarlanan güncellenmiş oynanış ve mekanikleri içeren yenileriyle değiştirildi. Her bölgenin, bir dizi görevle keşfedilebilen kendi hikayesi var. [ 7 ] Ancak fraksiyona özgü bölgelerin her biri yalnızca o bölgeyi kontrol eden fraksiyonun bölgelerine hitap ediyor. Eski dünyadaki tarafsız veya 'Tartışmalı' bölgeler, fraksiyon çatışmasına dayalı bir görev dizisine sahip ve oyuncunun fraksiyonunun istenen hedefine ulaşmak için İttifak veya Horde ile rekabet etmesini sağlıyor. Bu özellik, ilk olarak Lich King'in Öfkesi genişlemesinde görülen aşamalı geçişin yoğun kullanımını sağlıyor. [ 6 ]

Duyuru, test ve sürüm
Şubat 2010'da bir Activision Blizzard yatırımcı görüşmesinde Blizzard , CEO Mike Morhaime'nin Cataclysm'in aynı takvim yılında piyasaya sürüleceğini açıkladığını varsaydı. [ 8 ]

3 Mayıs 2010'da, Cataclysm için test sürecinin Family & Friends Alpha aşamasının başladığı doğrulandı [ 9 ] ve bu da açık alfa aşamasının önümüzdeki aylarda başlayacağı yönündeki spekülasyonları daha da artırdı. Gizlilik anlaşmasına (NDA) rağmen, oyunun başlangıcının çoğu, alfa test aşamasının başlamasından birkaç gün sonra istemci internete dağıtıldıktan sonra çeşitli kaynaklara sızdırıldı. 11 Mayıs 2010'da, Blizzard'ın bu sitelerden en az birinden NDA kaldırılıncaya kadar tüm alfa içeriğini kaldırmasını talep ettiği ortaya çıktı [ 10 ] .

30 Haziran 2010'da Cataclysm , Battle.net hesapları üzerinden kaydolan oyunculara davetler göndererek kapalı beta testine girdi . İlk çeyrek mali kazançlarını bir web yayınında bildiren Activision CEO'su Bobby Kotick, en son World of Warcraft genişlemesi olan Cataclysm'in yıl sonuna kadar mağaza raflarında olacağını neredeyse doğruladı. [ 11 ]

Ağustos 2010'da Blizzard, World of Warcraft: Cataclysm Collector's Edition'ı duyurdu. Cataclysm'in bu rapordan önce 2010'un sonlarında piyasaya sürülmesinin planlandığı zaten söylenmişti; [ 12 ] ayrıca, Blizzard CEO'su Mike Morhaime, "Henüz kesin bir çıkış tarihi duyurulmamış olsa da, genişlemeyi yıl sonuna kadar piyasaya sürme yolundayız. Ancak tüm Blizzard oyunlarında olduğu gibi, hazır olana kadar piyasaya sürmeyeceğiz." [ 13 ] diyerek kayda geçti.

7 Eylül'de (Avrupa'da 8'inde), ilk Cataclysm öncesi görev zincirleri Dun Morogh ve Durotar bölgelerindeki canlı sunuculara yayınlandı. Birkaç gün sonra, 4.0.1 Yaması genel test alanlarına yayınlandı ve bu da yayın tarihinin çok da uzak olmayan bir gelecekte olabileceğini gösteriyor. [ 14 ] [ 15 ]

30 Eylül'de, haber sitesi MMO-Champion, bir sonraki arena sezonunun başlangıcını ortaya çıkaran veri madenciliğine dayanarak oyunun hedef çıkış tarihinin 7 Aralık 2010 olduğunu tahmin etti. [ 16 ] GameSpot, oyunun Koleksiyoncu Sürümünü ön sipariş eden Amazon.com müşterilerine, varış tarihinin 4-18 Ocak 2011 arasında olacağı yönünde bildirimler gönderildiğini bildirdi . [ 17 ] Kısa bir süre sonra, Kotaku gibi diğer web siteleri Amazon müşterilerine gönderilen bildirimlerin kopyalarını e-postayla gönderdi ve web sitelerinde çıkış tarihini 5 Ocak 2011 olarak işaretledi. [ 18 ] Amazon.com, satışlarına bir güvenlik tamponu sağlamak amacıyla, son iki genişletme için oyunun çıkış tarihini abarttı.

4 Ekim 2010'da Blizzard, Cataclysm'in 7 Aralık 2010'da piyasaya sürüleceğini duyurdu. [ 1 ] Genişleme, Standart Sürüm, Koleksiyoncu Sürümü ve Blizzard Online Mağazası'ndan yeni bir dijital indirme olarak sunuldu. Oyunun dijital sürümü Battle.net üzerinden ön siparişe açıldı ve oyunculara sunucular yayına girdiği anda ( 7 Aralık, 12:01 PST'de) yeni genişleme paketini oynama fırsatı verdi. [ 19 ]

Yama geçmişi
Yama 4.0.1 Cataclysm Sistemleri Yaması
12 Ekim 2010'da yayınlanan "Cataclysm Systems Patch" adlı 4.0.1 Yaması, oyunu yaklaşan genişlemedeki değişikliklere hazırladı. Şunlar gibi özellikler içeriyordu: [ 20 ]

Yetenek sisteminin elden geçirilmesi
Büyük sınıf değişiklikleri
"Yeniden Dövme" öğe istatistikleri
Yeni bir glif seviyesi
Hem PvE hem de PvP için puan sistemleri
Kullanıcı arayüzü güncellemeleri
Geliştirilmiş grafikler
Esnek bir baskın kilitleme sistemi
Yama 4.0.3a Parçalanma
4.0.3a yaması, "The Shattering", 23 Kasım 2010'da yayınlandı. Deathwing'in dönüşü, Kalimdor ve Doğu Krallıkları'ndaki araziyi kökten değiştirdi, 1-60 seviyeleri arasında binlerce yeni görev getirdi, görev akışını iyileştirmek için bazı bölgelerin seviye aralıklarını güncelledi ve birçok mevcut ırka yeni sınıf kombinasyonları verildi.

Oyuna ayrıca World of Warcraft: Cataclysm sinematik fragmanı ve giriş ekranı da eklendi.

Yama 4.1 Zandalari'nin Yükselişi
Yama 4.1, "Zandalari'nin Yükselişi", 26 Nisan 2011'de yayınlandı. Değişiklikler arasında iki yeni kahraman 5 kişilik zindanın (önceki baskınlardan yenilenmiş) eklenmesi yer alıyor: Zul'Aman ve Zul'Gurub. Yeni içerik, Zandalari trol kabilesinin yeniden canlanması etrafında dönüyordu. [ 21 ]

Yama 4.2 Ateş Topraklarının Öfkesi
Yama 4.2, "Rage of the Firelands", 28 Haziran 2011'de yayınlandı. Değişiklikler, Mount Hyjal bölgesindeki bir portaldan erişilebilen Molten Front adlı yeni bir bölgedeki günlük görevler biçiminde yeni içeriklerin eklenmesini içeriyor. Ayrıca, önceki bir genişlemeden önceki Molten Core baskınında ölümünden sonra yeniden yükselen Ragnaros'a karşı mücadeleyi ele alan yeni bir 10 kişilik ve 25 kişilik Firelands baskını. Ayrıca yeni bir efsanevi silah yaratma fırsatı da mevcut: Dragonwrath, Tarecgosa's Rest. Yeni bir kullanıcı arayüzü özelliği olan Dungeon Journal, oyuncuların oyun içinden Cataclysm örneklerindeki boss'lar ve ganimetlerle ilgili bilgilere erişmesini sağlıyor. [ 22 ] [ 23 ] Günlüğün resmi olmayan sürümleri de çevrimiçi olarak yayınlandı. [ 24 ] [ 25 ]

Yama 4.3 Alacakaranlık Saati
4.3 Yaması, "Alacakaranlık Saati", 29 Kasım 2011'de Cataclysm için son büyük yama olarak yayınlandı. Değişiklikler, oyuncuların zırhlarının görünümünü yeniden şekillendirirken eşyanın istatistiklerini korumalarına olanak tanıyan Transmogrification gibi çeşitli yepyeni özellikleri içeriyor. [ 26 ] Blizzard'ın genişlemenin son baskını olacağını belirttiği Dragon Soul olarak bilinen yeni bir baskın eklendi. Baskında 7 benzersiz boss ve 8 boss dövüşü var; son ikisi de Deathwing'e karşı. [ 27 ] Yeni baskın, Dungeon Finder'a benzer olan yeni Raid Finder aracıyla oluşturulan gruplar için üçüncü, daha kolay bir zorluk seçeneğiyle geldi. [ 28 ] Üç yeni kahraman 5 kişilik zindan eklendi: End Time, Well of Eternity ve Hour of Twilight. Bunlara Caverns of Time aracılığıyla erişilebilir ve yeni baskın örneği için hikayeyi tanıtırlar. Ayrıca, kendi bölgesine sahip olan aylık haftalık Darkmoon Faire'in tamamen yenilenmesi de dahil edildi. [ 29 ] "Fangs of the Father" adlı yeni bir efsanevi hançer seti eklendi; bu set, yalnızca bir görev dizisinin tamamlanmasının ardından hırsızlar tarafından edinilebilir. [ 30 ]

Resepsiyon
Satış
Cataclysm, dijital ön satışlar dahil olmak üzere piyasaya sürüldüğü ilk 24 saatte 3,3 milyondan fazla kopya sattı ve piyasaya sürüldüğü ilk ayda 4,7 milyon kopya sattı. [ 31 ] [ 32 ] İlk 24 saatte 2,8 milyon kopya satan World of Warcraft: Wrath of the Lich King'i geride bırakarak en hızlı satan PC oyunu unvanını elde etti, ta ki yine Blizzard Entertainment tarafından piyasaya sürülen bir diğer oyun olan Diablo III ilk 24 saatte 3,5 milyon kopya satarak onun yerini alana kadar. [ 33 ] Ayrıca ilk ayda en çok kopya satan PC oyunu rekorunu da elinde tutuyordu, 4,7 milyon kopya satarak, ta ki Diablo III ilk ayında 6,3 milyon kopya satarak onun yerini alana kadar. Birleşik Krallık'ta oyun, Call of Duty: Black Ops (Activision) ve FIFA 11'in (EA Games) ardından "En İyi 10 Eğlence Yazılımı (Tüm Fiyatlar); 11 Aralık 2010 Haftası" listesinde 3. sırada yer aldı. [ 34 ] Daha sonra Gran Turismo 5'in yerini alarak Birleşik Krallık'ta en çok satan oyunlardan biri oldu .