World of Warcraft Classic

Yabancı mmo oyunlar
Cevapla
admin
Site Admin
Mesajlar: 359
Kayıt: Prş May 22, 2025 6:44 am
İletişim:

World of Warcraft Classic

Mesaj gönderen admin »

Resim
Geliştirici(ler) Blizzard Eğlence
Yayımcı(lar) Blizzard Eğlence
Seri Savaş gemisi
Platform(lar) Microsoft Windows , macOS
Serbest bırakmak 26 Ağustos 2019 [ 1 ]
Tür(ler) Çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunu
Mod(lar) Çok oyunculu

Vikipedi, özgür ansiklopediden
World of Warcraft Classic, Blizzard Entertainment tarafından geliştirilen ve yayınlanan2019 çok oyunculu çevrimiçi rol yapma oyunudur . Oyunun ana sürümüyle birlikte çalışan Classic , World of Warcraft'ı ilk genişlemesi The Burning Crusade'in yayınlanmasından önceki vanilya halindeyeniden yaratır. BlizzCon 2017'de duyurulmuşve 26 Ağustos 2019'da dünya çapında yayınlanmıştır. [ 1 ] [ 2 ]

Daha sonra oyunun ek sürümleri yayınlandı; bunlar arasında The Burning Crusade , Wrath of the Lich King ve Cataclysm genişleme paketlerinin "klasik" sürümleri ve oyunun orijinal sürümünden farklı, yeni ve değiştirilmiş içeriklere sahip sezonluk sunucular vardı.

Oyun Oynanışı
Ana madde: World of Warcraft'ın oynanışı
Classic, oyunu The Burning Crusade genişleme paketinin piyasaya sürülmesinden önceki 1.12.1 yamasıyla, yani Eylül 2006 civarındaki haliyle yeniden yaratıyor . Oyuncu karakterlerinin maksimum seviyesi 60 olarak belirlendi, tüm genişleme paketi içerikleri yok ve orijinal sürümün neredeyse tüm oyun mekanikleri birebir kopyalandı. [ 3 ] Oyunun birden fazla genişleme paketi zamanla oynanışı önemli ölçüde değiştirdiğinden, Classic oyuncuların orijinal deneyimi yeniden yaşamasına olanak tanıyor, ancak daha sonraki genişleme paketlerinde tanıtılan bazı modern arayüz ve işlevsel iyileştirmeler entegre edildi ve ayrıca 1.12 yama paketinin orijinal sürümünde mevcut olan hatalar ve istismarlar yeniden yamalandı.

Oyuncular World of Warcraft'ın orijinal sekiz ırkından birini seçebilirler : İttifak için insanlar, cüceler, cinler ve gece elfleri ve Horde için orklar, troller, taurenler ve Forsaken'lar. Orijinal dokuz sınıf mevcuttur: druid , avcı , büyücü , paladin , rahip , haydut , şaman , büyücü ve savaşçı . Oyunun orijinal versiyonunda olduğu gibi, yalnızca İttifak oyuncuları paladin olabilir ve yalnızca Horde oyuncuları şaman olabilir. Genişleme paketlerinde eklenen ırklar ve sınıflar oyunda mevcut değildir. Oyun dünyası orijinal, Cataclysm öncesi durumuna geri döndürülür ve Outland gibi genişleme alanlarına erişilemez.

Orijinal oyunun yama yayın döngüsünü taklit etmek için, Classic'teki içerik aşamalar halinde yayınlandı. [ 3 ] [ 4 ] Bu, Blackwing Lair, Ahn'Qiraj ve Naxxramas baskınları ; Warsong Gulch ve Alterac Valley gibi savaş alanları; ve belirli öğeler ve görevler gibi yamalar halinde yayınlanan oyun içeriğinin, altı aşamalı bir programa göre lansmandan sonra kullanılabilir hale geldiği anlamına gelir. Orijinal oyundaki içerik yamalarının aksine, bu aşamalar karakter yetenekleri gibi temel oyun mekaniklerini hiçbir şekilde değiştirmedi; oyun dengesi, yayından bu yana oyunun 1.12.1 sürümüne göre ayarlandı.

Klasik sunucular seçeneği World of Warcraft topluluğunda uzun zamandır talep edilen bir şeydi . Her genişleme paketi eski içerikleri kaldırdı veya değiştirdi ve tartışmalı veya istenmeyen mekanikler getirdi, bu da birçok oyuncunun oyunun eski sürümlerini tercih etmesine neden oldu. Örneğin, oyunun ilk genişleme paketi The Burning Crusade , Kazzak'ın orijinal seviye 60 sürümünü kaldırdı ve bu süreçte, düşürdüğü tüm eşyalar sonsuza dek elde edilemez hale geldi. Burning Crusade ayrıca, dünya PvP'sindeki etkileri nedeniyle eleştirilen uçan binekler ekledi; seviye sınırını, tüm seviye 60 içeriklerini geçersiz kıldığı için eleştirilen 70'e çıkardı; ve daha önce fraksiyona özgü Paladin ve Şaman sınıflarını her iki fraksiyona da açtı. İkinci genişleme paketi Wrath of the Lich King, Naxxramas ve Onyxia baskınlarının orijinal sürümlerini ve bunlardan elde edilebilen tüm eşyaları kaldırdı; birçok oyuncunun oyunun "sosyal yönünü" bozduğunu düşündüğü bir Random Dungeon Finder aracı ekledi; ve görev açıklamalarını okuma ihtiyacını azalttığı için eleştirilen belirli kullanıcı arayüzü iyileştirmeleri yaptı. Blizzard, oyuncuların oyunun eski sürümlerinde kalabilmeleri için eski sunucular oluşturmayı defalarca reddetti. En eski retlerinden biri, 21 Şubat 2008'de Drysc tarafından gönderildi. Drysc, "Bir ara bu olasılığı oldukça ciddi bir şekilde tartışıyorduk, ancak bunlarda oynamaya devam etme konusundaki uzun vadeli ilgi, bunları uygulamak ve sürdürmek için gereken aşırı miktardaki geliştirme ve destek kaynağını haklı çıkaramazdı. Etkili bir şekilde iki farklı oyun geliştiriyor ve destekliyor olurduk." dedi.

The Burning Crusade'in piyasaya sürülmesinden önce var olan World of Warcraft sürümleri oyuncular tarafından sıklıkla "vanilya" olarak adlandırılıyordu, ancak Blizzard tarafından en azından 29 Kasım 2009'da Vaneras "Bazen pre-TBC diyarlarını veya tercih ederseniz klasik diyarları açmamız için talepler alıyoruz. Son zamanlarda pre-WotLK diyarları için de talepler oldu ve bir sonraki genişleme paketi yayınlandığında pre-Cataclysm diyarları için de talepler olacağından eminim. Bu taleplere şimdiye kadar birkaç kez cevap verdik ve böyle diyarları açma planımız olmadığını söyledik ve durum bugün de aynı. Klasik diyarları veya sınırlı genişleme içeriği diyarlarını açma planımız yok". [ 5 ]

Cataclysm genişlemesi tüm orijinal oyun dünyasını yenilediğinde ve klasik veya "eski dünya" içeriğinin çoğunu sonsuza dek erişilemez hale getirdiğinde, Klasik ve diğer miras alemlerine olan talep önemli ölçüde arttı . Tom Chilton'ın verdiği bilgiye göre, Blizzard'ın o zamanki cevabı "Şu anda cevabım muhtemelen hayır olurdu. Bunu söylememin nedeni, neredeyse var olmuş ve herhangi bir genişleme yapmış herhangi bir çok oyunculu oyunun her zaman 'Aman Tanrım, klasik sunucularımız olsa harika olmaz mıydı!' nostaljisini almış olmasıdır. ve her şeyden çok, genel olarak nostalji olduğu kanıtlanır. Çoğu durumda - hemen hemen tüm durumlarda - oyunun o zamanlar insanların hatırladığı kadar iyi olmadığı ve sonra bu sunucular kullanılabilir olduğunda, oraya gidip biraz oynadıkları ve hemen akıllarında hatırladıkları kadar iyi olmadığını hatırladıkları ve artık orada oynamadıkları ve tüm bu sunucuları kurup tüm bu donanımı ona adadığınız ve gerçekten de pek kullanılmadığı şeklinde sonuçlanan bir sonuçtur. Bu yüzden, benim için tarihsel ders, bunun yapılmasının çok iyi bir fikir olmadığıdır". [ 6 ] Sorun, BlizzCon 2013'teki bir soru-cevap panelinde gündeme getirildiğinde, J. Allen Brack'in meşhur cevabı "Yaptığını sanıyorsun ama yapmıyorsun" oldu; bu cümle yıllar sonra alay konusu oldu.

Bu arada, topluluk tarafından birçok özel sunucu yaratılıyordu. Başlangıçta, özel sunucular oyun kurallarında değişiklik denemeleri yapmak için kullanılan basit yeniliklerdi, örneğin seviye sınırını 255'e çıkarmak gibi. Bu erken sunucularda nadiren düzgün bir şekilde yazılmış baskınlar, görevler veya başka bir şey vardı. Ancak, genişlemeler ilerledikçe ve eski diyarlara olan talep arttıkça, özel sunucular odaklarını tersine çevirdi ve oyunun eski sürümlerini sadık bir şekilde yeniden yaratmanın bir yolu olarak görüldü. Oyunun resmi sürümlerine sadakati vurgulayan özel sunuculara "Blizzlike" deniyordu ve Feenix, Molten Core, Emerald Dream, Nostalrius ve Light's Hope'u içeriyordu. En popüler olanı, Şubat 2015'te açılan ve 10 Nisan 2016'da bir durdurma ve vazgeçme mektubuna yanıt olarak kapatıldığında 800.000 kayıtlı hesaba ve 150.000 aktif oyuncuya sahip olan Nostalrius'tu. [ 7 ] Nostalrius'un kapatılmasının ardından, resmi Klasik sunucular için bir Change.org dilekçesi oluşturuldu ve 200.000'den fazla imza toplandı ve eski World of Warcraft ekip lideri Mark Kern, bunu o zamanki Blizzard başkanı Michael Morhaime'a şahsen iletti . [ 8 ] Blizzard, topluluğun isteklerini kabul etti ve yıllardır dahili olarak eski sunucuları tartıştıklarını ancak teknik sorunlar nedeniyle bunları uygulayamadıklarını belirtti. [ 9 ] [ 10 ] Sonuç olarak, Nostalrius ekibi, Rusya'da barındırılan uzun süredir özel bir Vanilla WoW sunucusu olan Valkyrie-WoW'un kaynak kodunu yayınladı ve Nostalrius sunucuları, 17 Aralık 2016'da Elysium Projesi adı altında, oyuncu veritabanı Nisan ayındaki kapanıştan hemen önce olduğu gibi geri döndü.

3 Kasım 2017'de, BlizzCon 2017'de , World of Warcraft'ın o zamanki Yürütücü Yapımcısı J. Allen Brack, WoW paneli sırasında sahnede Classic'i duyurdu. [ 11 ] Projenin ayrıntıları röportajlarda daha da açıklandı: oyunun orijinal versiyonunun sadık bir yeniden yaratımı olacaktı, ancak modern altyapıda çalışacaktı. [ 12 ] 15 Haziran 2018'de yayınlanan bir geliştirici blog yazısı, teknik uygulamayı daha ayrıntılı olarak açıkladı [ 13 ] ve BlizzCon 2018 sırasında oyunun arkasındaki geliştirme sürecini açıklayan bir panel düzenlendi . [ 14 ] Classic'i oluşturmak için Blizzard, orijinal 1.12.1 oyun verilerini ve varlıklarını modern sunucu ve istemci altyapısına taşıdı . Bu, Classic'in oyunun modern sürümü arasında kaynak kodunun çoğunu paylaşmasına olanak tanır; bu da oyunun iki farklı sürümünü sürdürmenin getirdiği geliştirme yükünü ortadan kaldırır ve ayrıca Classic'in, 2006 sürümünde olmayan orijinal oyun sunucusuna ve istemcisine eklenen tüm performans ve güvenlik iyileştirmelerine sahip olacağı anlamına gelir.
En büyük zenginlik sağlıktır. Sağlıkla para kazanabilirsin. Para ile sağlık satın alamazsın...
www.mmo.net.tr
Cevapla

“Yabancı Mmo Oyunlar” sayfasına dön